وصیت نامه:

وصیتنامه نامه غلامعلى گنابادى، فرزند محمد، ش ش : ۱۷۵ اعزامى از بجنورد
بسم الله الرحمن الرحیم

قل ان کان آباؤکم و ابناؤکم و اخوانکم و ازواجکم و عشیرتکم و اموال اقترفتموها و تجارة تخشون کسادها و مساکن ترضونها احب الیکم من الله و رسوله و جهاد فى سبیله فتربصوا حتى یأتى الله بامره و الله لایهدى القوم الفاسقین( اى رسول ) بگو امت را که اى مردم اگر شما پدران و پسران و برادران و زنان و خویشاوندان خود و اموالى را که جمع آورده‌اید و مال التجاره که از کسادى آن بیمناکید و منازل که به آن دل خوش داشته‌اید بیش از خدا و رسول و جهاد در راه او دوست مى‌دارید پس منتظر باشید تا امر نافذ ( و قضاى حتمى ) خدا جارى گردد و اسلام را بر کفر غالب و فاتح گرداند. شما دنیا طلبان بدکار از فعل خود پشیمان و زیانکار شوید و خدا فساق و بدکاران را به راه بهشت و سعادت هدایت نخواهد کرد. قرآن کریم – سوره توبه – آیه ۲۴

با سلام بر امام زمان و نائب بر حقش امام امت و با سلام بر شهیدان و خانواده‌هاى معظم و محترمشان وصیت نامه شرعى خود را در حالى شروع مى‌کنم که عازم سفرى به سوى دیار عاشقان مى‌باشم. ابتدا چند کلمه‌اى با دوستان و جوانان عزیز :
اى دوستان و جوانان غیور و اى اقوام و خویشاوندان من، اگر مرا دوست دارید بایستى در امام خوب دقیق شوید و گوش به فرمان امام باشید و به جاى اشک ریختن براى من بهتر است راهم را که همان راه حسین علیه السلام است ادامه دهید و هر کس مرا دوست دارد بایستى در سنگرهاى گرم خوزستان و سرد غرب و کردستان باشد نه اینکه در پشت جبهه بماند و دم از مسلمانى بزند و جبهه را فراموش کند و دیگر اى جوانان غیور چون چشم امید امام امت به شماست خیلى تأکید مى‌کنم مبادا در رختخواب ذلت بمیرید که حسین علیه السلام در میدان نبرد شهید شد و مبادا در حال بى‌تفاوتى بمیرید که على اکبر حسین در میدان جنگ و آگاهانه به شهادت رسید اینچنین باشید که راه حسین (ع) است.
هدف از آمدن من به جبهه فقط حفظ اسلام و دفاع مقدس و اداى تکلیف الهى است و جلب رضایت پروردگار است.
سخنى هم با مادران :
اى مادران درود بر شما که اینچنین فرزندانى را براى اسلام تربیت کردید حال که اینچنین است مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیرى کنید که روز قیامت در محضر خدا نمى توانید جواب زینب (س) را بدهید که تحمل ۷۲ شهید را کرد.
مادر عزیزم، مى‌دانم که زینب نیستى اما راهرو راه او باش و صبر و شکیبایى پیشه کن و هر وقت که زیاد ناراحت شدید به یاد زینب و فاطمه زهرا (س) باش تا قلبتان تسکین یابد.
پدر بزرگوارم، اگر فرزند خوبى برایتان نبودم و نتوانستم خدمت به شما بنمایم از شما امیدوارم که من را عفو نمائید.
و اما شما اى همسر مهربانم، از شما دیگر خجالت مى‌کشم چون همسرى بى‌وفا بودم و نتوانستم آنچنان که رسم و شیوه زندگى بود با شما رفتار کنم. از شما تقاضاى عفو و گذشت دارم. در ضمن شما همسر عزیزم وصى من هستید و تمام اختیارات به دست شماست و هیچ کس حق دخالت ندارد تا زمانى که در خانه من و سرپرستى بچه‌هایم را به عهده داشتید و هر وقت ترک کردى فرزندانم را تحویل پدرم و یا بستگانم بدهید. تربیت و تعلیم فرزندانم به عهده شماست، آنها را با معارف اسلامى آشنا سازید. همسرم، بایستى خود را آماده کنید براى رنج و زحمت که از این پس متوجه شما مى‌شود. امیدوارم که فاتح بر همه این مشکلات باشید.
در پایان تقاضا مى‌کنم پس از من شما حتما ازدواج کنید که این تأکید و سنت پیامبر است. برایم اگر مقدور بود ۲ ماه روزه و ۲ سال نماز بگیرید، مبلغ ۴۵۰ تومان به روانبخش و ۵۲۰ تومان به رضا رادیو ساز و ۲۰۰۰ هزار تومان به بسیج و مقدار ۱۰۰۰۰ تومان هم به پدرم قرض دارم از حقوقم یا پول ماشینم آن را بفروشید و پرداخت کنید. برایم ۱۰۰۰ تومان رد مظالم بدهید و اگر کسى گفت پول طلب دارم من یادم نیست او را راضى کنید. تمام اختیارات خانه، ماشین و همه به عهده همسرم مى‌باشد و محل دفن من هم روستاى قره خان بندى در جوار شهداى روستایمان باشد.
چند کلمه‌اى با برادرانم :
اى برادران خودم از شما هم تقاضا مى‌کنم سلاحى که از دست برادرتان به زمین افتاده است بردارید و سنگرش را پر کنید، نگذارید اسلام ضربه بخورد و گوش به حرف امام باشید، صبر را پیشه خود کنید و از فراق من بى‌قرارى نکنید.
و شما اى خواهرانم، مثل حضرت زینب باشید و با مشکلات دست و پنجه نرم کنید و خداى ناکرده در تشییع جنازه‌ام مویه کنان نباشید و شکر خدا را به جا آورید، در سر کوچه و بازار صحبت از من نکنید و نگوئید فلانى چطور بود و چه شد، هر چه بودیم یک موى سر على اکبر حسین نبودیم و نیستیم و از من تعریف نکنید.
مادرم، از شما هم تقاضا مى‌کنم از من تعریف نکنید و نگوئید چطور بود قدرتش، ایمانش، بازویش و غیره، بگوئید مظلوم شهید شد.
و در پایان سخنى با روستائیان قره خان بندى :
اى مردم مسلمان روستایمان و ملت قهرمان ایران، گوش به فرمان امام باشید، بى‌تفاوت نباشید که بى‌تفاوتى خواست آمریکاست. هر کس بى‌تفاوت باشد ناخودآگاه طرفدار آمریکاست، در صحنه‌هاى نظامى – سیاسى – اجتماعى حضور فعال داشته باشید و شایعات را پخش نکنید بلکه آنها را خنثى کنید.
در پایان هر کس از من ناراحتى دارد امیدوارم من را عفو کند و تقاضاى بخشش مى‌کنم.
والسلامغلامعلى گنابادى – امضا ۶۵/۴/۷ ( وصیت نامه برادر ) : غلامعلى گنابادى
( لشکر ) : ل ۵ ن
( تاریخ ) : ۶۵/۴/۷
( آدرس ) : بجنورد – روستاى قره خان بندى – منزل غلامعلى گنابادى
السلام علیک یا ابا عبدالله – السلام علیک یا بن رسول الله – السلام علیک یا بن فاطمة الزهرا