وصیت نامه:

السلام علیکم یا ابا عبدالله (ع)
اینجانب وصى خویش را برادرعزیزم قربانعلى قربانى قرار دادم. ۶۲/۵/۴
مشخصات اینجانب – حسن قربانى – اسم پدرمرادعلى – شماره شناسنامه ۱۸- ۲۵ – تاریخ تولد ۱۳۳۵- صادره از طبر
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون : بازگشت همگى ما بسوى خداست.
با درود فراوان به امام امت و امت شهید پرور ایران و سلام و درود فراوان به امام زمان «عج» که فرمانده حقیقى اسلام که با آماده شدن زمینه توسط سردار اسلام پیر جماران – حسین زمان – نائب بر حق ولى عصر، امام مهدى ظاهر خواهد شد و دنیا را پر از عدل خواهد کرد و حال وظیفه مهم ما اطاعت از ولى فقیه امام عزیز است که با اتحاد و یکپارچگى کامل و فرمانبرى از فرمانهاى خدا گونه او به ظهور حضرت مهدى «عج» خواهد رسید.
اینجانب حسن قربانى فرزند مرحوم مرادعلى قربانى یکى از برادران پاسدار مى باشم امیدوارم که خداوند ما را هدایت کرده و همگى ما را از پاسداران حقیقى اسلام قرار دهد. وصیت نامه خود را مى نویسم. وصیت نامه تکلیفى است شرعى که هر فرد مسلمان باید وصى بعد از خودش را انتخاب کند. آرى صحبت از قهرمانى و صحبت ازرشادتهاى صدر اسلام مى باشد فلسفه وصیت این است که انسان در راه خدا گام بردارد و در این راه به شهادت برسد که طبق شعر:
گر مرد رهى میان خون باید رفت وز پاى فتاده سرنگون باید رفت

پس طبق گفته على (ع)که مى فرماید:در دریاى خون شنا کنیدتا به ساحل آزادى رسید پس این درسى است که ما از ائمه معصومین از پیشوایان على (ع) و فرزندان گرامى‌اش حسن وحسین درس گرفته ایم. شهادت یکى از مقامهاى والاى انسانى است که آخرین درجه انسانیت همین شهادت فى سبیل الله مى باشد. آنچنان که استاد مطهرى مى فرماید خون شهید تزریق خون به پیکر اجتماع مى باشد آنچنان که خون قلب را به حرکت وامى دارد خون شهید هم در پیکر جامعه اینچنین است پس شهادت فلسفه اى دارد که فطرت انسانى را به حرکت وامى دارد و غرایز ذاتى انسان رادر راه تکامل و انسانیت سوق مى دهد – پس تو اى برادر و خواهر مسلمان اکنون که تو از حسین و زینب درس گرفته اى و الگویت اینها مى باشند.
لحظه اى فکر کنید و به مانند کبوترى که ازدو بعد لجن و روح خدا در کره خاکى خلق شدى و باید دوباره بسوى او – بسوى معبود خود حرکت کنى.پس این بار امانتى که به تمام کوهها و آسمانها و کرات دادند ولى سرپیچى کردند و از زیر بار مسئولیت در رفتند و تو بودى که مسئولیت را قبول کردى و باید آنچه را که به گردن دارى انجام دهى،آنچنان که حضرت محمد«ص» مى فرماید:الدنیا مزرعة الآخرة – دنیا مزرعه اى است براى آخرت – پس لحظه ها را غنیمت بشماریم و وقت گرانقدر خویش را در راه اسلام عزیز و ملت گرانقدر حزب الله که با جان و مال خویش در راه خدا گام نهادند قدم برمى داریم.
۱- هدف من ازآمدن به جبهه زمانى بود که حسین زمان طبق پیام مبارک خویش در استفتائات اخیر فرمودند وظیفه و تکلیف شرعى هر فرد مسلمان است که به جبهه رود به این دانشگاه امام جعفر صادق ثبت نام کند. اکنون که زمینه در من بوجود آمد و ثبت نام کردم در سپاه و بعد از آموزش مرتبه دوم بود که به جبهه اعزام شدم و از خداوند متعال خواهانم که من حقیر را یارى داده تا بتوانم به اسلام و مسلمین خدمت کنم. ۲- پیام من براى ملت مسلمان این است که هیچ گونه رعب و وحشتى را در خود راه ندهند که دشمنان اسلام بزدل و کوردل مى باشند که صحنه عینى اش همین جبهه ها مى باشد. ۳- اکنون من از وصى خودم که برادرم قربانعلى قربانى مى باشد مى خواهم که از سن ده سالگى بنده نماز مى خوانده ام گاه مواقعى بوده که نمازم قضا شده و یا ترک مى شده از برادر عزیزم مى خواهم که دو سال براى من روزه نماز در بیاورد – و دیگر اینکه از مادر عزیز و همسر گرامیم و فرزندان عزیزم مى خواهم که مرا در این لحظه آخر به خاطر زهرا«سلام الله علیها» هم که شده ببخشند وصیت نامه اینجانب حسن قربانى در تاریخ ۴/۵/۶۲ امضا حسن قربانى در قرار گاه نوشته شده است – مورد تأیید مى باشد.

وصیت نامه دوم:


۶۴/۲/۱۰
وصیت نامه حسن قربانى فرزند مرادعلى

بسم الله الرحمن الرحیم اللهم ارزقنا اشرف القتل فى سبیلک ننصرک وننصر رسولک نشترى الحیوة الباقیة بالدنیا و اختم لنا عاقبتنا بالشهادة
و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون
گمان نکنید آنهایى که در راه خدا کشته شده اند مرده اند بلکه آنها زنده اند و نزد خداى خویش روزى مى خورند.
بله کسیکه در راه خدا بجنگند چه کشته شود و چه بکشد پس به زودى از براى او اجر و مزد بزرگى است.
السلام علیک یا على ابن ابیطالب، السلام علیک یا ابا عبدا… السلام علیک یا حجة‌ا…
سلام بر حضرت مهدى «عج»و نائب بر حقش رهبرعالیقدر امام خمینى و سلام و درود فراوان برتمامى شهداى از صدر اسلام گرفته تا شهداى به خون خفته کربلاى حسین (ع)و شهداى کربلاى خوزستان و غرب ایران،پروردگارا در این مبارزه پایدارى و نصرت نصیب ما فرما و گامهایمان را استوار ساز من راهى را که انتخاب نموده ام آگاهانه است و بر اساس شناخت به جبهه آمده ام تا بتوانم به نداى خمینى کبیر حسین زمان پاسخ گفته باشم.چون اسلام مورد تجاوز یزیدیان قرار گرفته است.اى ملت بیدار و هوشیار ایران،این جمهورى اسلامى که خونبهاى فراوان شهید مى باشد و به دست من و شما سپرده شده است باید پاسدار آن باشیم و آنهم جز با نثار خون میسر نمى شود و بگذار در کربلاى ایران قطره خونى که دارم تقدیم راه اسلام و امام نمایم. اى برادر و اى خواهر شما مسئولیتتان سنگین تر است و آن رساندن پیام شهیدان به گوش جهانیان و دنیاى اسلام است در ایفاى این مسئولیت کوشا باشید.به امید سلامتى و طول عمر رهبر کبیر انقلاب امام خمینى و پیروزى اسلام بر کفر جهانى و تشکیل امت واحده و اتحاد جماهیر اسلامى جهت نجات مسلمانان مظلوم و تحت ستم از خداوند مى خواهم که خدمتگزاران صدیق به امام و امت اسلام را حفظ و دشمنان اسلام نابود فرماید. و بار دیگر از شما خواهران میخواهم که زینب وار پیام خون شهداء را به گوش جهانیان و مستضعفان برسانید و الگوى نمونه زنهاى دنیا باشید همچنان حضرت فاطمه و زینب الگو بودند.
وصیت به خانواده ام،خانواده محترم اکنون که خداوند به من توفیق عنایت فرموده و موفق شده ام که در نبرد حق علیه باطل شرکت کنم و بر علیه حزب کثیف بعث کافر عراق و به سرکردگى امریکاى جهانخوار و جنایتکار که دست جنایتکاریش از آستین صدام یزید بیرون آمده است و هر روز مقدارى از برادران عزیز را از ما مى گیرد مى جنگیم تا به جهانیان و ریگان و صدام یزید و نامبارکها و به تمام ابرقدرتها ثابت کنیم حمله به کشور و مملکت اسلامى و قرآن نتیجه اش جز به خود کشى و نابودى چیزى نیست و این وظیفه هر فرد مسلمان است که باید از دینش و مکتبش و شرف انسانیتش دفاع کند و هر کس سکوت کند از جرگه مسلمانان و مؤمنین خارج شده است ومن از برادرهاى عزیزم مى خواهم که در بزرگ شدن و تربیت پسر و دخترانم کوشا باشند تا پسرم بتواند راهم را ادامه دهد و دخترانم پیامم را به گوش آزاد مردان برسانند.
مادر گرامیم براى من گریه و ناراحتى نکن از حضرت زینب علیه السلام سر مشق و درس بگیرد و از او پیروى کن چون آنها بودند که با نثار خون عزیزشان و اسارت کشیدن و یتیمى و خانه ویرانى توانستند اسلام و دین خدا را به دست ما بدهند و نیز همانند آنها در این راه کوشا باشیم و این اسلام عزیز را به دست صاحبش امام مهدى (عج)تحویل دهیم. انشاءا…
و برادرم قربانعلى قیوم فرزندان من مى باشد مخصوصا پسرم اگر چنانچه بزرگ شد و مایل بود به مدرسه علمیه بفرستید و همچنین دخترانم نیز به مدرسه بفرستند و اگر توفیق شهادت پیدا کردم جنازه ام را به زادگاهم روستاى طبر ببرید و در کنار شهداى آنجا دفن کنید و از خاک پاک شهیدان روستا مشتى خاک به عنوان تبرک در زیر سرم بگذارید تا به برکت آن شهیدان خدا مرا عفو نماید.
خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار،مرگ بر امریکا،مرگ بر شوروى،مرگ بر اسرائیل
والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاتهجنگ جنگ تا پیروزىامضا حسن قربانىعاشقم من عاشق و یار وفادار توام مهدى جان مردم ندیدم روى تابانت هنوزیا رب از مهر و وفا لطفى نما بر حال من صد اگر توبه شکستم نا امید نیستم هنوز
آرزو بهر شهادت مى کنم بهر خدا کثرت عصیان بود مانع از این توفیق هنوز
گر تو برانى مرا از درگهت پروردگار یاورى نبود مرا اصلا در این عالم هنوز
گر تو معشوق منى اى مهدى صاحب زمان جان بر لب رسید ترکم نموده اى چرا
کشته گشتند نوجوانان در خاک و خون غلطان شدند بهر ریشه کنى ظلم و ستم تأخیر چرا
مادران را ببین همه گشتند پریشان در عزا حجله گاه نوجوانان را ببین خالى چرا
کودکان شب تا سحر در آه و افغان مى برند این همه کودک یتیم و بى پدر آخر چرا
خواهران کردند شیون بر مزار شهدا گر به سینه مى زنند این ناله و افغان چرا
پدران با قد خم در جبهه ها در انتظار گر شدند پیروز ندیدند زاده زهرا چرا